Saturday, November 20, 2010

Brrriiiinnnng Brrriiinnnng

When I get a new phone I tend to not bother reading the instruction booklet that comes along with the phone. I say "bother" but I think that deep down I mean "refuse". It's like a big adventure to not know how to reply to messages, and to never be sure if they're sent, as you can't locate the "Sent Items" folder on your phone. Also; not knowing how to answer or end a phone-call can bring endless amounts of amusement to not only you, but your caller. It might not be funny at the time, but be sure, in the future it will. The more important the person is, and the more embarrassing the situation is, the more you will laugh in the future about it. Trust me, I know these things!

When I came to Ireland I had a Nokia phone with me, that I had only purchased a few months earlier. It cost 110 € and it was the most expensive phone I had ever had. This phone lasted me a good while but a few months ago the text messages stopped sending for some reason. Karl had recently purchased an iPhone and I started using his cheapo Nokia phone which had cost about 20 € in the shop. It was a decent phone and I was supporting my own country by using Nokia, but I never really liked it as much as I had my original phone.

The other day me and Karl started to talk about phones, and we looked up the phone that I have been drooling over. I'd love to have an HTC Desire Phone with a QWERTY keyboard. The phone costs a couple of hundred euros, so I still have to wait to be an owner of one, but we did however order me a new phone, quite spontaneously.

"Oh, look, this one has a QWERTY keyboard as well. It's quite cute.
*Karl orders phone*
"Hey, we shouldn't and I'm not so sure I would like having a pink phone!"
*Karl confirms order*
"Oh.... I guess I'll be getting a new phone!"

The box it came in had a picture of a turquoise/teal version, which would have been perfect for me, but the pink version is also fine. It's an immense improvement from my last phone, and it's quite handy to use. Luckily or unfortunately, I seem to know how to use the every single feature on the phone without reading one word of the instruction booklet.

2 comments:

  1. Grattis till din nya mobil! Jag tycker den är jättefin, och att den är rosa skulle nog många se som en fördel=)
    En annan sak, helt orelaterad. Jag tycker att du skriver så bra! Väldigt litterärt och fint, men också roligt. Jag skrattade på flera ställen (helt genuint) när jag läste detta, och det här ju faktiskt ett inlägg om en mobil!.. Det är ju många som har bra humor, men väldigt få som kan uttrycka det i skrift! Du borde nästan uttnyttja det på något sätt.
    Har du läst någonting av Salinger? Det är en av mina favoritförfattare. Jag vill liksom inte jämföra dig med honom, för det vore lite väl storslaget, men på något sätt påminner dina texter om honom. Förmedlar samma känsla.
    Nåt sånt. Blev visst lite långt nu=)
    Hoppas du får en bra söndag!

    ReplyDelete
  2. Jo, den är fin och mysig, och teknisk (oooh :D) men rosa... jag är inte flickig om man säger så, och rosa är inte en favorit färg. Men den är bättre än den jag hade sist, så jag kan inte klaga :D.

    *Tiiihiiiii* angående din kommentar. Du får mig att rodna. Kul att höra att det jag bidrar till världsliteraturen i form av bloggning uppskattas av åtminsone nån :D.

    Ibland bloggar jag inte när jag har mycket att göra eller om jag är lat, men ibland gör jag det inte för att jag är så petig med hur jag vill att mina inlägg ska vara. Jag vill att texten ska vara klar och tydlig, lättläst och underhållande om det går. Inte typ i skvaller ton med en massa "omigoooood" här och där. Jag har inte skrivit på så länge att jag måste bli van med att få mina texter hur jag vill.

    Jag vet inte om du förstår vad jag menar eller inte :P.

    Ah, och en till grej;

    när jag var yngre ville jag bli ståupp komiker :D :P.

    ReplyDelete