Wednesday, November 24, 2010

Too Much of a Good Thing?

Do you ever take a good look at your closet and suddenly realize that you have nothing to wear?

It tends to happen to me a lot: Whenever I find myself standing in front of my wardrobe a few seconds too long, I realize with panic that it is filled with dresses and skirts in a variety of bold and colourful patterns, but lacking any form of basic garments that could actually be mixed together.


To Do List:

1. Buy a LOT of hangers. Clothes need hangers. Too few hangers. Buy. Hangers.
2. Buy shirts, tops, blouses. Closet contains very few of these. If blouses were air, my closet would be suffocating.
3. Buy BASIC items in neutral colours!
4. Consider purchasing neutral accessories to blend and mix well with basic garments.
5. Find out what "trousers" and "pants" are.

What would your Wardrobe To Do List look like?

3 comments:

  1. Sophia!
    You of the whirling wings,
    circling, encompassing energy of God:
    you quicken the world in your clasp.
    One wing soars in heaven,
    one wing sweeps the earth,
    and the third flies all around us.
    Praise to Sophia!
    Let all the earth praise her!
    -Hildegard of Bingen.

    Thanks.

    ReplyDelete
  2. Jag skulle behöva sluta lägga allting i en hög inne i garderoben. Jag hittar ju knappt nånting längre! Har letat efter en specifik kjol i flera veckor, antar att den är begravd där=/ har en tendens att hämta påsarna från tvättstugan, ställa dem mitt på rummet i väntan på att jag får lust att sortera. Det händer ju inte förstås. Då tröttnar jag på att allt står i vägen, och stoppar bara in sakerna i garderoben=/ det är illa.

    ReplyDelete
  3. Jag vet vad du menar ^_^, ibland är nedre delen av min garderob full av en klädboll som jag drar ut när jag behöver nåt och sen tynger in igen. Kanske man skulle börja bli lite mera organiserad... Jag tycker en annan sak som är dålig är när man inte tar tag i tvätten utan lämnar den lite för länge (i och med att man har tillräckligt med kläder annars och inte behöver tvätta för att inte behöva gå naken till jobbet) och ens garderob står lite halvtom eller känns incomplete när man aldrig har alla sina kläder i den samtidigt.

    ReplyDelete